A lézeres szemműtét kezelés menete

Mire figyeljen a kezelés előtt:

-  A kontaklencse hordási tilalmát be kell tartani. (Lágylencse 2 hét kemény 4 hét )

-  Ne használjon sminket, kozmetikumot, parfümöt a kezelés napján!

-  A sminket előző napon alaposan távolítsa el az egész arcáról!

-  A hölgyek figyelmét különösen felhívjuk arra, hogy a kezelést követően nem ajánlott a szempilla és szemöldök festés pár hónapig, ezért ezeket is kezelés előtt ajánlatos elvégeztetni.

A hosszú hajúaknak szükséges a haj összekötése.

-  A hajmosást is ajánlott kezelés előttre ütemezni, mert kezelést követően 1 hétig nem mehet víz a szembe.

-  Tegye lehetővé, hogy kezelés napján otthonában pihenhessen. A kezelést követő pár órában ajánlott kerülni minden megerőltető látási tevékenységet is, mint pl: olvasás, tévénézés,  stb.

Lézeres szemműtét: alkalmassági vizsgálat, a lézerkezelés és a kontrollvizsgálatok

Mi történik a kezelés napján?

A lézerkezelés ambuláns beavatkozás , ami azt jelenti, hogy a páciens a látásjavítás után azonnal otthonába távozhat. De kb. összessen 2 órát klinikánkon kell tölteni (ezt esetleg a kísérők miatt fontos tudni). Ha rendszeresen gyógyszert szed , azokat most is be kell venni , külön nyugtató szedése nem szükséges, mert ez az előkészítés része. Az egyéb napokhoz hasonlóan étkezhet.

• 1. Ha van napszemüvege bemérjük megfelelő e a védő funkciója, ha nincs napszemüvege nálunk beszerezheti kedvező áron
  • 2. A látásélesség ismételt ellenőrzése dioptia korrekcióval
  • 3. Az Operatőr (Dr. Bereczki Árpád Ph.D.) ellenőrző vizsgálata
  • 4. A beteg aláírja, hogy megértette melyik típusú lézerkezelést fogják végrehajtani
  • 5. A beteg szemének előkészítése: fertőtlenítéssel, érzéstelenítése szemcseppekkel (hozzátartozó jelen lehet)
  • 6. Szemhéjak stabilizálása pislogás ellen szemterpesszel
  • 7. A lézeres szemműtét menete

pl. LASIK beavatkozás első lépéseként az orvos mikrokeratom segítségével, (ami egy számítógép által vezérelt szemre helyezett eszköz), vékony lebenyt készít a szaruhártya felső rétegében. Ez idő alatt az Ön látása rövid időre megszakad (a vákuum által előidézett megnövekedett szemnyomás miatt), de a lebenykészítés után visszaáll a látásélessége (ez az új típusú készülékeknél mindössze pár másodperc már csak). Amikor a lebenyt felhajtják, feltárul a szaruhártya középső rétege. Ekkor Ön mindent életlenül lát. A következő lépés, amikor az orvos kéri, hogy nézzen a zöld fénybe, mert ekkor kezdődik a tényleges kezelés. A nagy sebességű lézerrendszernek köszönhetően a kezelés csak néhány másodpercet vesz igénybe. A kezelés befejezéseként az orvos a lebenyt visszafekteti eredeti helyére, ahova teljesen visszatapad, és úgy viselkedik, mint egy természetes leukoplaszt. A fertőzés megelőzésére a szembe antibiotikum cseppet juttatnak. Ha szükséges felhelyezik a gyógy-kontaktlencsét.

• 8. fél óra pihenés (hozzátartozó jelen lehet).  A beteg hozzátartozó kíséretében távozik a lézerklinikáról. Otthonában a kézhez kapott tájékoztató szerint, csepegteti a szemcseppeket, és betartja a választott kezelésnek megfelelő utasításokat

Összesen kb. 2 órát tölt klinikánkon.

A lézerkezelés után pár órával:

• LASIK után: Szemeit nem ragasztják le, jól fog látni (bár az első pár órában még lehet kissé ködös a látás), normálisan fog kommunikálni a környezettel , önállóan közlekedik, fájdalmat nem fog érezni. Másnap tökéletesen látva (mínusz dioptriások), önállóan, autót vezetve érkeznek a kontrolra.
  • PRK kontaktencse nélkül: leragasztott szemekkel kell hazavezetni valakinek. Az első éjszaka a fájdalom, égő érzés erős. Fájdalom csillapítása gyógyszerrel mindenképpen szükséges. Nem tudja kinyitni a szemét és nem biztos, hogy tud aludni. Kísérő még pár napig szükséges a kontrollokra. A kötés másnap reggel kerül le a szeméről. Ezt követöen erősen fénykerülő, sötét szobában pihen, a napszemüveget nem kívánja levenni szinte a lakásban sem. A fájdalom természetesen fokozatosan csökken.
  • PRK kontaktlencsével: kontaktlencsék alatt a hámfosztott terület védve van .A fájdalom így jelentősen mérsékelhető. A beteg lát, önállóan közlekedik. A szemei égnek, és jelentőden fénykerülőek. Általában sötét szobában töltik első napjaikat. Kísérő első napokban még szükséges a kontrollokra. Az első két nap fájdalmát jelentősen csökkenti a gyógylencse. Annak eltávolítása után a fájdalom már jelentősen csökkent és fokozatosan elmúlik.

Excimer lézeres szemészeti látásjavító műtétet nem lehet elvégezni, ha:

• 18 évnél fiatalabb
  • Folyamatosan nagymértékben romló rövidlátó
  • Rizikós változások vannak a látóhártyán és még néhány szaruhártya betegség esetén (pl: herpetikus infekció, degeneratív megbetegedés)
  • Várandós
  • Nagymértékű keloid sebhelyek képződésére hajlamos
  • Néhány betegség esetén (pl. reumatikus betegségek, előrehaladott cukorbetegség, súlyos májkárosodás, jelentős immunrendszer zavar)

Figyelmeztetés!

Kemény lencséket 2 héttel a megbeszélt időpont előtt már nem használhatja. Ez vonatkozik az alkalmassági vizsgálatra is.