Megfontolások lézeres szemműtét előtt

A refraktív szemsebészet orvosi beavatkozás. Ezért fontos, hogy tisztában legyen vele, hogy egy ilyen kezelés bizonyos kockázatokkal jár. Mielőtt meghozná a döntést, gondosan mérlegelje a kockázatokat és az előnyöket.

Az egyéni kockázatok közé tartozik:
 Normális körülmények közt a vágás okozta seb 3 napon belül begyógyul. Azonban lehetséges késedelmes gyógyulás és esetleges komplikációk kialakulhatnak:
- Leggyakrabban száraz szem, szemégés vagy váltakozó látásélesség a leggyakoribb. Ez csak pár napig lehetséges, azonban néha hónapokig jelentkezhet. Műkönny csepegtetésével csökkenthetőek ezek a hatások.

- Ha a két szem nem egyszerre kerül kezelésre, a két szem kezelése közt a két szem eltéréséből adódóan a kétszemmel látás problémákat okozhat mint a kettőslátás, szédülés és egyensúlyi zavarok.

- Esetleges káprázás vagy fénypontok körül fényudvar kialakulása sötétben előfordulhat az első hónapokban, ezek a jelenségek maguktól megszűnnek.

- Nagyon ritkán előfordulhat, hogy a szaruhártya lebeny túlkicsi vagy vékony és a széle felpördülhet, ezt néhány napos kontaktlencse viseléssel meg lehet akadályozni.

- Ritkán előfordulhat, hogy a műtét utáni első 3-5 napban a szervezet védekező immun mechanismusa által a szaruhártya begyulladhat. Ez fájdalmatlan és nem fertőzés okozza. Intenzív cseppentéses kezeléssel a gyulladás gyógyítható.

- Nagyon ritka a bakteriális fertőzés ami nem gyógyítható gyógyszeres kezeléssel, újbóli orvosi kezelésre van szükség.

- átmeneti szaruhártya homályok kialakulása, fényérzékenység, átmeneti szemnyomás emelkedés, alulkorrigálás, visszaromlás, túlkorrigálás, nagyon ritkán 0,5 % alatti gyakorisággal, de előfordulhat, hogy a műtét eredményeként nem javul a dioptria

ELLENJAVALLATAI:
-pacemakeres beteg (elektromágneses térben zavar keletkezhet a pacemaker működésében)
-rosszindulatú rövidlátás (amikor a rövidlátásnak szemfenéki tünetei vannak, illetve a -szemgolyó hossznövekedése tovább folytatódik)
-cukorbetegség szemészeti szövödményei
-kötőszöveti rendszerbetegségek
-keratoconus
-egyéb, együttesen előforduló szemészeti kórképek (pl.: zöldhályog, retina betegségek)
-ha a cornea vastagsága centrálisan kevesebb, mint 450 mikrométer

RELATÍV ELLENJAVALLATOK:
-elülső szemfelszíni betegségek (pl.: száraz szem, rosaceás szem)
-18 év alatti életkor
-terhesség

MŰTÉT UTÁNI KORLÁTOZÁSOK:
Első héten zuhanyozás közben sem mehet víz a szemébe ,és nem sminkelhet !
Az 1.napi kontroll után védőszemüvegben már futhat, síelhet, szörfözhet, kerékpározhat, aerobikozhat, emelhet súlyokat, teniszezhet és golfozhat.
4 hétig nem úszhat , nem lovagolhat, nem szoláriumozhat ( védőszemüvegben sem ), és nem szaunázhat !
6 hétig nem bokszolhat és nem búvárkodhat !

Orvosa őszintén és részletesen válaszol valamennyi kérdésére. A készülékről és az eljárásról minden felmerülő biztonsági és kockázati információt megadunk. Az orvosi vizsgálat folyamán kérjük tájékoztassa orvosát részletes kórtörténetéről, a szemeket ért sérülésekről és beavatkozásokról, valamint az ön által szedett gyógyszerekről. Orvosa csak ezen információk ismeretében hozhat biztonságos döntést az ön alkalmasságáról.