Megfontolások lézeres szemműtét előtt

A refraktív szemsebészet orvosi beavatkozás. Ezért fontos, hogy tisztában legyen vele, hogy egy ilyen kezelés bizonyos kockázatokkal jár. Mielőtt meghozná a döntést, gondosan mérlegelje a kockázatokat és az előnyöket.

Az egyéni kockázatok közé tartozik:

• Normális körülmények közt a vágás okozta seb három napon belül begyógyul. Azonban lehetséges késedelmes gyógyulás és esetleges komplikációk kialakulhatnak: leggyakrabban száraz szem, szemégés vagy váltakozó látásélesség a leggyakoribb.
  • Ez csak pár napig lehetséges, azonban néha hónapokig jelentkezhet. Műkönny csepegtetésével csökkenthetőek ezek a hatások.
  • Ha a két szem nem egyszerre kerül kezelésre, a kezelések közt a két szem eltéréséből adódóan a kétszemes látás problémákat okozhat, mint a kettőslátás, szédülés vagy egyensúlyi zavarok.
  • Esetleges káprázás vagy fénypontok körül fényudvar kialakulása sötétben előfordulhat az első hónapokban, ezek a jelenségek maguktól megszűnnek.
  • Nagyon ritkán előfordulhat, hogy a szaruhártya lebeny túl kicsi vagy vékony, és a széle felpördülhet, ezt néhány napos kontaktlencse viseléssel meg lehet akadályozni.
  • Ritkán előfordulhat, hogy a műtét utáni első 3-5 napban a szervezet védekező mechanismusa által a szaruhártya begyulladhat. Ez fájdalmatlan és nem fertőzés okozza. Intenzív cseppentéses kezeléssel a gyulladás gyógyítható.
  • Nagyon ritkán kialakulhat bakteriális fertőzés, ilyen esetben újbóli orvosi kezelésre van szükség.
  • Átmeneti szaruhártya homályok kialakulása, fényérzékenység, átmeneti szemnyomás emelkedés, alulkorrigálás, visszaromlás, túlkorrigálás, nagyon ritkán 0,5 % alatti gyakorisággal, de előfordulhat, hogy a műtét eredményeként nem javul a dioptria

Ellenjavallatai:

• Pacemakerrel élő páciens (elektromágneses térben zavar keletkezhet a pacemaker működésében)
  • Rosszindulatú rövidlátás (amikor a rövidlátásnak szemfenéki tünetei vannak, illetve a s szemgolyó hossznövekedése tovább folytatódik)
  • Cukorbetegség szemészeti szövödményei
  • Kötőszöveti rendszerbetegségek
  • Keratoconus
  • Egyéb, együttesen előforduló szemészeti kórképek (pl.: zöldhályog, retina betegségek)
  • Ha a szaruhártya vastagsága centrálisan nagyon vékony

Relatív ellenjavallatok:

• Elülső szemfelszíni betegségek (pl.: száraz szem, rosaceás szem)
  • 18 év alatti életkor
  • Terhesség
  • Szürkehályog

Műtét utáni korlátozások:

• Az első egy hónapban nem mehet víz a szemébe, és nem sminkelhet!
  • Az első két hétben semmilyen sportot ne végezzen, 2 hét elteltével kardiomozgásformákat már végezhet, 1 hónap elteltével pedig visszatérhet rutinsportjához. Amennyibe bokszol vagy búvárkodik, úgy a 6 héttel a műtét után már ezeket a sportokat is ismét űzheti
  • Ne dörzsölje a szemét!
  • A poros helyeket kerülje, vagy ha ezt nem tudja megtenni, úgy használjon védőszemüveget!

Orvosa őszintén és részletesen válaszol valamennyi kérdésére. A készülékről és az eljárásról minden felmerülő biztonsági és kockázati információt megadunk. Az orvosi vizsgálat folyamán kérjük tájékoztassa orvosát részletes kórtörténetéről, a szemeket ért sérülésekről és beavatkozásokról, valamint az ön által szedett gyógyszerekről. Orvosa csak ezen információk ismeretében hozhat biztonságos döntést az ön alkalmasságáról.